چراغ اضطراری LED :: پروژه های برق و الکترونیک https://dogepay.top/img/promo/300.gif TikMining.Com-Mine Bitcoin Like a Boss

پروژه های برق و الکترونیک

طراحی و ساخت مدارهای الکترونیک

پروژه های برق و الکترونیک

طراحی و ساخت مدارهای الکترونیک

پروژه های برق و الکترونیک

اجرای پروژه های برق و الکترونیک - تحلیل مدار - جزوه های آموزش الکترونیک - نصب دوربین و نمودار مدار دوربین‌های مدار بسته

کلمات کلیدی

منبع تغذیه

مدار

دانلود SmartDraw نرم افزار طراحی نمودار شماتیک الکتریکی

پروژه طراحی تستگر ساده برای تقویت کننده های عملیاتی

معرفی قطعات الکترونیکی

پروژه مدار LED

نرم افزار طراحی ترانس

طراحی ترانس

دفترچه راهنمای پخش پایونیر DVH-865AVBT

تثبیت کننده ولتاژ

دایره المعارف رادیو الکترونیک و مهندسی برق

کلید ترانزیستوری از صفر تا صد

ماینینگ بیتکوئین

دانلود نمودار شماتیک تجهیزات صوتی

تقویت کننده 3 وات صوتی فوق العاده ساده

تقویت کننده قدرت صوتی فوق العاده ساده 3 وات

درآمد با تبلیغات

با دیدن تبلیغات درآمد کسب کن

شماتیک تلفن آیوا ( AQIWA TN-C137 )

شماتیک تلفن آیوا 113 AIWA TNC

شماتیک تلفن آیوا

idpay

گیرنده 2 کاناله 433MHZ رادیویی کد لرن مارک CHIPTECH

مبدل 5 ولت DC به 48 ولت DC برای منابع فانتوم

طراحی و ساخت مدار کنترل از راه دور 5 کاناله

قطعات الکترونیکی | معرفی جامع و کاربردی به زبان ساده

شماتیک دیاگرام ونمودار مدار تلوزیون هوشمند پاناسونیک

Smart Tv Manuals & Circuit Board Diagrams

شماتیک و نمودارهای مدار تلویزیون های هوشمند Acer

نمودارهای صفحه مدار تلویزیون های هوشمند Acer

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۰۴:۵۹ - علی
    مرسی
  • ۹ آذر ۰۰، ۰۳:۳۸ - ابوذر
    سپاس
نویسندگان

چراغ اضطراری LED

چراغ اضطراری LED که در اینجا ارائه شده است یک چراغ اضطراری قابل شارژ ساده است که ساخت آن هزینه زیادی ندارد

یک مزیت قابل توجه این چراغ قابل حمل این است که می توان آن را با منبع تغذیه تنظیم شده 5-VDC نظیر شارژر مسافرتی / آداپتور دیواری و یا شارژر همراه/ آداپتور USB اتومبیل شارژ کرد.

نمودار مدار اصلی

چراغ اضطراری

 

در قلب مدار یک باتری لیتیوم یونی تک سلولی 18650 از نوع (3.7 ولت / 2.500 میلی آمپر ساعت) وجود دارد. یک کانکتور میکرو USB (X1) برای اتصال USB ارائه شده است و هنگام اتصال ، روند شارژ از طریق دیود 1N4007 (D0) وصل شده در سربرگ انبساط (J1) شروع کنید. هدر انبساط به شما امکان می دهد در صورت دلخواه یک ماژول شارژر باتری Liion اضافه کنید. باید مشخص باشد که دیود 1N4007 (D0) و شارژر افزودنی ماژول نباید همزمان وصل شود!

این طرح به گونه ای تنظیم شده است که می تواند یک چراغ LED 1 ستاره W و یا یک نوار LED متشکل از 20 LED معمولی سفید 5 میلیمتری سفید را بطور موازی سیمی کند. آن را دوست دارم یا نه ، مقاومت محدود کننده جریان سری "ارتودوکس" در مسیر LED استفاده نمی شود ، همانطور که در اینجا فوق العاده است. سوئیچ کشویی تک قطبی (SPDT) تک قطبی (S1) سوئیچ روشن / خاموش LED برای خاموش کردن جسمی منبع نور LED است. از آنجا که دیود 1N4148 (D1) ترانزیستور درایور S8550 (T1) را به محض وصل شدن اتصال USB غیرفعال می کند ، LED های سفید (WLED) در خروجی تا زمان پاک شدن در حالت "خاموش" باقی می مانند. مقاومت 2K7 (R1) همچنین یک مؤلفه مهم است که جریان LED را تنظیم می کند.

نمونه ساخته شده

دریافت

نمودار مدار الحاقی

دریافت

مدار الحاقی شارژر باتری لیتیوم یون مستقل بر روی یک شارژر باتری لیتیوم یونی خطی ، LTC4054-4.2 (LTH7) از Linear Technology متمرکز شده است. LTC4054 یک خط کامل جریان / ولتاژ ثابت است. شارژر برای باتری های تک سلولی (1S) لیتیوم یونی. از ویژگی های آن می توان به جریان شارژ ، قفل ولتاژ ، شارژ خودکار و یک پین وضعیت اشاره کرد تا خاتمه شارژ و وجود مانیتور LHKDJ,V ولتاژ ورودی را نشان دهد. در این مدار ،  LED آبی به عنوان نشانگر وضعیت کار می کند ، در حالی که مقاومت 2K2 (1٪) جریان شارژ (Ichg) را نزدیک به 500 میلی آمپر تنظیم می کند. از آنجا که ورودی ولتاژ منبع تغذیه مثبت LTC4054 از 4.25 ولت تا 6.5 ولت (5 ولت معمولی) ، پانل خورشیدی 5-V / 500 میلی آمپر می تواند بدون ورودی الکترونیکی اضافی به ورودی متصل شود. هرچند ، مدار داده شده امکان شارژ هم از آداپتور دیواری و هم از درگاه USB را نیز فراهم می کند.

LTC4054 برای نمونه سازی و آزمایش(با پین هدر) بر روی یک آداپتور SOT-23 لحیم شده است. برای به حداکثر رساندن جریان شارژ موجود. مسیر حرارتی برای گرما ایجاد شده توسط تراشه از قطعه که همان سینک گرما است مدار روی بورد PCB باید تا حد امکان لحیم کاری شده باشد و برای مناطق بزرگترهیت سینک  گسترش یابد تا گرما را به محیط اطراف منتقل کرده و از بین برود. گرما از طریق ویاس به لایه های مس داخلی یا پشتی نیز در بهبود عملکرد حرارتی کلی مدارات شارژر مفید است.

لحیم کاری

بورد لحیم کاری شده کامل

1N4007 در مقابل LTC4054

اگرچه مورد استقبال باتری لیتیوم یون قرار نگرفته است ، اما این یک واقعیت ثابت شده است که یک دیود سیلیکون استاندارد (یا دیود شاتکی ، در موارد خاص) بین یک منبع 5-VDC و باتری لیتیوم یون تک سلولی کافی است. مشروط بر اینکه منبع تغذیه ورودی به خوبی تنظیم شده باشد. در هر حال ، به راحتی می توانید شارژرهای باتری لیتیوم "مناسب را با شارژرهای باتری لیتیوم یون مانند LTC4054 ، TP4056 و MCP73831 نصب کنید. . IC های شارژر باتری لیتیوم یون بیشتر اجازه می دهد تا حداکثر یک بار جریان مقاومت شارژ را از طریق یک مقاومت 1٪ مقاومت کنید. همچنین لازم به ذکر است که میزان شارژ کاهش یافته (450 میلی آمپر ، 7٪) برای برنامه های USB مناسب است.

7776688

 تست تراشه شارژر باتری Li-ion

اظهارات نهایی در مورد ساخت و ساز

همانطور که از عکس ها مشاهده می شود ، نمونه اولیه من روی یک قطعه کوچک از تخته بورد نمونه سازی FR4 ساخته شده است. مطمئناً ، هیچ کاری برای جلوگیری از طراحی PCB شخصی شما وجود ندارد.البته کل مدار ساخته شده را می توان در یک محفظه پلاستیکی با یک باتری Li-ion قرار داد. سوئیچ اسلاید می تواند روی صفحه جانبی محوطه نصب شود. با کمی تخیل و تفکر مونتاژ را جمع کنیم

در زیر تصویر دیگر از نمونه مدار ساخته شده  وجود دارد :

نمونه مدار

نظرات  (۱)

مرسی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی