اینورتر خورشیدی برای تامین برق خانگی :: پروژه های برق و الکترونیک https://dogepay.top/img/promo/300.gif TikMining.Com-Mine Bitcoin Like a Boss

پروژه های برق و الکترونیک

طراحی و ساخت مدارهای الکترونیک

پروژه های برق و الکترونیک

طراحی و ساخت مدارهای الکترونیک

پروژه های برق و الکترونیک

اجرای پروژه های برق و الکترونیک - تحلیل مدار - جزوه های آموزش الکترونیک - نصب دوربین و نمودار مدار دوربین‌های مدار بسته

کلمات کلیدی

منبع تغذیه

مدار

دانلود SmartDraw نرم افزار طراحی نمودار شماتیک الکتریکی

پروژه طراحی تستگر ساده برای تقویت کننده های عملیاتی

معرفی قطعات الکترونیکی

پروژه مدار LED

نرم افزار طراحی ترانس

طراحی ترانس

دفترچه راهنمای پخش پایونیر DVH-865AVBT

تثبیت کننده ولتاژ

دایره المعارف رادیو الکترونیک و مهندسی برق

کلید ترانزیستوری از صفر تا صد

ماینینگ بیتکوئین

دانلود نمودار شماتیک تجهیزات صوتی

تقویت کننده 3 وات صوتی فوق العاده ساده

تقویت کننده قدرت صوتی فوق العاده ساده 3 وات

درآمد با تبلیغات

با دیدن تبلیغات درآمد کسب کن

شماتیک تلفن آیوا ( AQIWA TN-C137 )

شماتیک تلفن آیوا 113 AIWA TNC

شماتیک تلفن آیوا

idpay

گیرنده 2 کاناله 433MHZ رادیویی کد لرن مارک CHIPTECH

مبدل 5 ولت DC به 48 ولت DC برای منابع فانتوم

طراحی و ساخت مدار کنترل از راه دور 5 کاناله

قطعات الکترونیکی | معرفی جامع و کاربردی به زبان ساده

شماتیک دیاگرام ونمودار مدار تلوزیون هوشمند پاناسونیک

Smart Tv Manuals & Circuit Board Diagrams

شماتیک و نمودارهای مدار تلویزیون های هوشمند Acer

نمودارهای صفحه مدار تلویزیون های هوشمند Acer

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۰۴:۵۹ - علی
    مرسی
  • ۹ آذر ۰۰، ۰۳:۳۸ - ابوذر
    سپاس
نویسندگان

اینورتر خورشیدی برای تامین برق خانگی

این دستگاه ها می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه زیادی کمک کنند. شبکه در مقیاس کوچک فقط دارای دو مؤلفه است یعنی پنل ها و اینورتر در حالی که سیستم های شبکه پیچیده و متشکل از باتری ها هستند که به کاربران امکان می دهد در هنگام شب که نور خورشید در دسترس نیست از وسایل استفاده کنند. پنل خورشیدی و باتری هایی که روی پشت بام ها قرار گرفته اند ، پرتوهای خورشید را جذب کرده و سپس نور خورشید را به برق تبدیل می کنند. باتری ها بیش از حد الکتریسیته اضافی را جذب می کنند تا از این طریق بتوان آن را برای کار در دستگاه ها در شب استفاده کرد.

حالا بعد از دانستن اینکه یک اینورتر خورشیدی چیست ، اجازه دهید در مورد عملکرد آن صحبت کنیم. پنل های خورشیدی با کمک الکترون هایی که از جهت منفی به سمت مثبت حرکت می کنند ، الکتریسیته مستقیم تولید می کنند. اکثر وسایلی که در خانه از آنها استفاده می کنیم جریان الکتریکی دیگری دارند. این AC توسط عقب و جلو الکترونها از منفی تا مثبت ایجاد می شود. در برق AC ولتاژ را می توان با توجه به استفاده از دستگاه تنظیم کرد. از آنجا که پانل های خورشیدی فقط جریان مستقیم تولید می کنند از اینورتر خورشیدی برای تبدیل DC به AC استفاده می شود.

یک اینورتر موجهای مربعی یا موج سینوسی تولید می کند که می تواند برای روشنایی چراغ ها ، چراغ های تلویزیون ، موتورها و غیره مورد استفاده قرار گیرد. اما این اینورترها دارای اعوجاج هارمونیک هستند. اینورترهای گران قیمت از مراحل زیادی برای تولید موج سینوسی استفاده می کنند و بنابراین در اینورترهای خورشیدی مسکونی یافت می شوند. در اصل اینورترها باید بزرگ باشند به گونه ای که در تمام لوازم مورد نیاز انرژی کافی را تأمین می کنند.

چگونه یک اینورتر خورشیدی درست کنیم؟

انرژی حاصل از خورشید یک انرژی تجدید پذیر است و کاملاً عاری از هزینه است. ما آموخته ایم که چگونه اینورتر خورشیدی در تأمین برق کمک می کند و اکنون می آموزیم که چگونه یک اینورتر خورشیدی ساخته می شود یک صفحه خورشیدی به اندازه کافی قادر است تا گرما یا انرژی خورشید را به جریان مستقیم تبدیل کند.

طراحی اینورتر خورشیدی:

باطری

کار اینورتر خورشیدی:

برای درک آسان ساخت اینورتر خورشیدی ، به بحث درمورد نمونه ساخت زیر می پردازیم:

اینورتر

طبق نمودار مدار ابتدا مونتاژ قسمت نوسان ساز که از اجزای کوچک و IC ساخته شده است ، انجام دهید.   این به طور کامل با درهم آمیختن قسمتی که خود را هدایت می کند و اتصالات را به هم می رساند.

حالا ترانزیستورهای نیرو را درون سینکهای گرمای عمیق سوراخ شده آلومینیومی قرار دهید. این کار با برش ورق آلومینیوم در اندازه های مشخص و خم کردن طرفین آنها انجام می شود تا بتواند محکم نگه داشته شود.

برای تعمیر ترانزیستورها در سینک گرمای آلومینیومی از اتصال کوتاه و تماس مستقیم ترانزیستورها از سطح زمین و یکدیگر ، از کیت جداسازی میکا استفاده کنید.

محفظه نزول گرما را به قسمت انتهایی یک فضای محصور شده ضخیم فلزی ضخیم قوی تهویه کنید.

همچنین ترانسفورماتور قدرت را در کنار ورق آلومینیوم برای دفع گرماوبا استفاده از پیچ و مهره ببندید.

در آخر ، محصولات ترانزیستور نیرو را به سیم پیچ متعاقب ترانسفورماتور برق متصل کنید. مونتاژ را با بست و وصل کردن اتصالات الکتریکی بیرونی مانند سوکت های فیوز سیم کابل و ورودی باتری به پایان برسانید. اگر خواستید مدار منبع تغذیه خورشیدی و یک ترانسفورماتور در داخل اضافه شود تا باتری را در صورت لزوم شارژ کند.

( نمودار مدار اینورتر خورشیدی )

مدار

برای درک خوب ونحوه ساخت اینورتر خورشیدی ، وچگونگی نحوه عملکرد مدار با کمک مراحل زیر ضروری است:

دروازه های N1 و N2 از IC 4049 به عنوان نوسان ساز استفاده می شوند. این نقش اصلی را در ارائه امواج مربع به تقسیم اینورتر انجام می دهد. دروازه های N3 تا N6 به عنوان بافر استفاده می شوند تا مدار به بار وابسته نباشد.

تغییر ولتاژ از مرحله بافر به پایین ترانزیستورهای تقویت کننده فعلی T1 & T2 به طور مداوم مفید است. این ترانزیستورها مطابق با ولتاژ در حال تغییر عملی عمل می کنند و آن را تا انتهای ترانزیستورهای خروجی T3 و T4 تقویت می کنند.

این ترانزیستورهای تولیدکننده در حال نوسان کامل هستند و ولتاژ کلی باتری را تأمین می کنند. این انرژی تولید شده از پنل خورشیدی است و برای نیروی بار خروجی استفاده می شود.

نظرات  (۱)

ممنون از مطالب مفید شما

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی